Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2008

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ 08



Την Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου στις 6.00 μ.μ. έγινε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου. Τα παιδιά της Α τάξης με την καθοδήγηση των δασκάλων Λεπενιώτη Μαρία και Λάππα Βασιλική μας παρουσίασαν το θεατρικό δρώμενο με τίτλο " Ο Άγιος Βασίλης κι ο μικρός καλικάντζαρος ".

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2008

ΔΩΡΕΑΝ ΦΡΟΥΤΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Δωρεάν φρούτα και λαχανικά θα διανέμονται στα σχολεία των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η παιδική παχυσαρκία. Την απόφαση που έλαβε στις 19/11/2008 το Ευρωκοινοβούλιο με ψήφους 586 έναντι 47 για την έγκριση 500 εκατομμυρίων ευρώ ανά σχολικό έτος προκειμένου να διανέμονται δωρεάν φρούτα στα σχολεία.

Εκτιμάται ότι 22 εκατομμύρια παιδιά στην ΕΕ είναι υπέρβαρα. Πάνω από 5 εκατομμύρια παιδιά είναι παχύσαρκα και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξάνεται κατά 400.000 κάθε έτος.

Τα προγράμματα θα ξεκινήσουν στην αρχή του σχολικού έτους 2009/2010.

Οι εμπειρογνώμονες συμφωνούν ότι το υγιεινό διαιτολόγιο μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για τη μείωση των ποσοστών παχυσαρκίας καθώς και για τον περιορισμό του κινδύνου σοβαρών προβλημάτων υγείας – όπως είναι τα καρδιοαγγειακά νοσήματα και ο διαβήτης τύπου 2 – που εκδηλώνονται σε μεγαλύτερη ηλικία. Καίρια πτυχή του υγιεινού διαιτολογίου είναι η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας φρούτων και λαχανικών.

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας συνιστά ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400 γραμμαρίων φρούτων και λαχανικών κατ’ άτομο. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δεν επιτυγχάνουν το στόχο αυτό, γεγονός που είναι ιδιαίτερα εμφανές στους νέους.
Οι μελέτες δείχνουν ότι οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες διαμορφώνονται κατά την παιδική ηλικία. Όσοι τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά κατά την παιδική ηλικία εξακολουθούν να κάνουν το ίδιο και ως ενήλικες. Όσοι τρώνε ελάχιστα φρούτα και λαχανικά δεν αλλάζουν γενικά συνήθειες και, επιπλέον, μεταδίδουν τις συνήθειές τους στα παιδιά τους.

Η έρευνα έχει επίσης δείξει ότι οι οικογένειες με χαμηλό εισόδημα τείνουν να καταναλώνουν λιγότερα φρούτα και λαχανικά. Από την άποψη αυτή, η δωρεάν διανομή των υγιεινών αυτών προϊόντων στα σχολεία μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά την κατάσταση ιδίως στις υποβαθμισμένες περιοχές.

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2008

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ


Γονείς: o καλύτερος δάσκαλος οδικής ασφάλειας για τα παιδιά σας, είστε εσείς! Γιατί ; Διότι οι βασικοί κανόνες διδασκαλίας για την οδική ασφάλεια διδάσκονται στο δρόμο. Το παιδί είναι στο δρόμο μαζί σας, ακολουθεί και μιμείται το παράδειγμα σας, είτε είναι καλό είτε όχι ! Μη περιμένετε από το σχολείο και μόνο να διδαχθούν τα παιδιά σας όλα τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Διδάξτε τα, τουλάχιστον στα βασικά σημεία, εσείς οι ίδιοι.

Κάθε γονέας μπορεί να κάνει πάρα πολλά. Η ΕΛΠΑ παρέχει ένα αναλυτικό οδηγό συμβουλών γύρω από τον καλύτερο τρόπο να διδάξετε τα παιδιά. Βεβαιωθείτε ακόμη ότι οι "παππούδες", οι συγγενείς, οι φίλοι, ακόμη και η "baby-sitter" που πιθανόν να έχετε ή όποιος άλλος φροντίζει - κρατά τα παιδιά τις ώρες που λείπετε) ακολουθούν ακριβώς τα ίδια παραδείγματα με εσάς. Θυμηθείτε ότι: Τα παιδιά αναπτύσσουν τη σκέψη τους σε διαφορετικά επίπεδα. Εσείς και μόνο μπορείτε να αποφασίσετε πότε το παιδί σας είναι έτοιμο να μεταβεί από το ένα επίπεδο μύησης και εκμάθησης, στο επόμενο.

Ηλικίες 1-4 ετών : Προστατέψτε το παιδί σας…
1. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν έχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουν την κυκλοφορία. Ποτέ μην τα αφήνετε λοιπόν μόνα τους, ακόμη και όταν είναι παρέα με μεγαλύτερα παιδιά.
2. Επιλέξτε το μέρος που θα είναι ασφαλές για να παίζουν. Ποτέ στο πεζοδρόμιο ή στον δρόμο ακόμη κι αν είναι ήσυχος. Αν δεν υπάρχει όμως άλλο μέρος για παιγνίδι, να είναι μαζί τους ενήλικας να τα προσέχει.
3. Όταν βγαίνετε μαζί τους έξω, βεβαιωθείτε ότι το παιδί αυτής της ηλικίας περπατά στην πλευρά του πεζοδρομίου που είναι μακρύτερα από την κυκλοφορία (εσωτερικά δηλαδή), ακόμη και αν του κρατάτε το χέρι.
4. Δώστε το καλό παράδειγμα. Εξηγείστε του τι είναι η κυκλοφορία. Πείτε του για τα φανάρια, γιατί πρέπει να σταματάμε και να ελέγχουμε το δρόμο πριν τον διασχίσουμε. Εξηγείστε του τη διαφορά μεταξύ δρόμου και πεζοδρομίου. Εξηγείστε του ακόμη ότι πολλές φορές τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες ανεβαίνουν και στο πεζοδρόμιο για διάφορους λόγους, συνεπώς και εκεί πρέπει να προσέχουμε.

Ηλικία 5-6 ετών : Διδάσκοντας το παιδί…
1.'Οποτε βγαίνετε μαζί με το παιδί σας στο δρόμο, πείτε του τι πρόκειται να κάνετε και γιατί. -Εξηγείστε στο παιδί τα βασικά σημεία για να διασχίσετε μια διασταύρωση:
  • α) Να σκέπτεται (-Βρες ένα ασφαλές σημείο να σταθείς)
  • β) Να σταματά σε σημείο που θα είναι ορατός από τους διερχόμενους οδηγούς
  • γ) Να επιλέγει (-Απόφυγε να περάσεις μεταξύ σταματημένων αυτοκινήτων)
  • δ) Να περιμένει (-Μέχρι να είναι σίγουρο ότι θα περάσει με ασφάλεια)
  • ε) Να ξεκινά το σωστό χρόνο (-Όταν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος)
  • στ) Να περνά γρήγορα απέναντι (-Χωρίς να σταματά, να έχει το νου του την ώρα που διασχίζει τον δρόμο μόνο σε αυτό).
2. Κάντε του πρακτική σε ήσυχους δρόμους κοντά στο σπίτι. Πρώτα δείξτε του τι να κάνει. Μετά, αφήστε το να σας οδηγήσει εκείνο να περάσετε απέναντι. Αργότερα αφήστε το να έλθει σε εσάς προσεκτικά, όταν το περιμένετε εσείς στο απέναντι πεζοδρόμιο.
3. Στην ηλικία αυτή το παιδί δεν είναι πραγματικά έτοιμο να διασχίσει το δρόμο. Βεβαιωθείτε ότι πάντα ένας ενήλικας θα είναι κοντά του.
4. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται όταν το παιδί αρχίζει το σχολείο και δεν συνοδεύεται από ενήλικα. Προσπαθήστε να συνδυάσετε τις ώρες σχολείου με κάποιον άλλο γονέα για να πάρει το παιδί σας από το σχολείο, αν δε μπορείτε εσείς οι ίδιοι.
5. Επιλέξτε την πιο ασφαλή διαδρομή σχολείο-σπίτι, κάντε τη μαζί με το παιδί σας και εξηγείστε του γιατί. 'Όπου υπάρχει κοντινή διασταύρωση με σηματοδότη χρησιμοποιείστε τη.

Ηλικίες 7-9 ετών : Διέλευση σε σταυροδρόμι, χωρίς φανάρια…
1. Εξηγείστε στο παιδί σας τα στάδια που χρειάζονται για να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο χωρίς σηματοδότη.
2. Αφού βεβαιωθείτε ότι το παιδί έχει κατανοήσει τα παραπάνω, κάντε του πρακτική εξάσκηση, ξεκινώντας από ήσυχους δρόμους, που στο παρελθόν έχετε διασχίσει μαζί. Παρακολουθείστε το και βεβαιωθείτε, πριν το αφήσετε μόνο του να το κάνει.
3. Δοκιμάστε το ίδιο αργότερα, σε πιο πολυσύχναστους δρόμους. Κάντε το μαζί του πολλές φορές πριν το αφήσετε μόνο του.
4. Πολλά παιδιά (όπως και ενήλικες) δεν είναι ικανά να κρίνουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα αυτοκίνητα καθώς και την απόσταση (πόσο μακριά είναι). Εξ άλλου, η ηλικία που τα παιδιά κατανοούν τα θέματα αυτά, διαφέρει από παιδί σε παιδί. Όλα τα παιδιά μαθαίνουν από το παράδειγμα των γονέων τους. Αυτό μην το ξεχνάτε ποτέ.
5. "Να ντύνετε το παιδί σας με λαμπερά χρώματα (ή χρώματα που "τραβούν το μάτι" των οδηγών) και βέβαια όχι με μαύρα ρούχα, έστω κι αν είναι της μόδας, ειδικά με μουντό ή συννεφιασμένο καιρό. Θυμηθείτε όμως ότι και τα πιο λαμπερά χρώματα δεν φωσφορίζουν το βράδυ σε σκοτεινούς δρόμους. Εξηγείστε στο παιδί γιατί το ντύνετε με ανοικτά χρώματα, ειδικά το βράδυ.

Ηλικίες 10-15 ετών : Μάθετε τα παιδιά σας να σκέπτονται για τον εαυτό τους!
Είναι οι ηλικίες που τα παιδιά χρειάζονται και απαιτούν σταδιακά την ανεξαρτησία τους. Μπορεί μάλιστα να φύγουν και κάποια διαστήματα μακριά από το σπίτι, π.χ. για να επισκεφθούν φίλους τους . Το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής παιδιών σε ατυχήματα με αυτοκίνητο είναι ηλικίας "από 12 έως 15 ετών. Είναι η ηλικία που το παιδί νομίζει ότι ""τα ξέρει όλα"". Είναι στο δικό" σας χέρι να το κάνετε να δει με σοβαρότητα τα θέματα της οδικής ασφάλειας.
1. Συνεχίστε να τους μιλάτε για τους κινδύνους της κυκλοφορίας. Υπενθυμίστε τους να περιμένουν να σταματήσει η κίνηση για να διασχίσει ένα δρόμο, να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, να μη διασχίζουν δρόμους κάνοντας "ζιγκ-ζαγκ", αν υπάρχει νησίδα στη μέση λεωφόρου τότε να διασχίζουν τη λεωφόρο σαν να πρόκειται για δύο ξεχωριστούς δρόμους, σταματώντας και περιμένοντας επάνω στη νησίδα.
2. Συζητείστε με το παιδί σας τους κινδύνους για κάθε διαδρομή που πρόκειται εκείνο να κάνει (κυρίως αυτή του σχολείου).
3. Ελέγξτε αν το παιδί σας μπορεί να κρίνει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση των αυτοκινήτων σε έναν πολυσύχναστο δρόμο και συζητείστε μαζί του για τα "ασφαλή περάσματα" του.
4. Επιμείνετε ότι ποτέ δεν πρέπει να διασχίσει ένα δρόμο ακολουθώντας τυφλά τους φίλους του ή άλλους. Πάντα πρέπει να σκέπτεται και να προσέχει εκείνο τον εαυτό του.
5. Πάνω από όλα, οδηγείστε το παιδί με το παράδειγμα σας, τόσο σαν πεζοί όσο και σαν οδηγοί (ζώνες, κράνος).

Πηγή: Γραφείο Τύπου της ΕΛΠΑ

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ

Χρήσιμες συμβουλές που αν τις ακολουθήσουν οι γονείς μπορεί να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τα παιδιά τους.



  • Ακούστε το παιδί σας προσεκτικά όταν σας μιλάει, κοιτώντας το στα μάτια.

  • Μην το διακόπτετε, αφήστε να ολοκληρώσει την σκέψη του.

  • Μην αλλάζετε θέμα. Αν δεν έχετε κάτι να πείτε, μείνετε σιωπηλοί. Δεν είναι ανάγκη να έχετε πάντα λύσεις να προτείνετε.

  • Ο τόνος της φωνής σας αλλά και η τάση του σώματός σας μπορεί να μαρτυρήσει τι αισθάνεστε. Γι' αυτό να είστε ειλικρινείς.

  • Επιλέξτε να συζητήσετε με το παιδί σας όταν θα είστε ήρεμοι και όταν θα έχετε χρόνο να του διαθέσετε.

  • Μην κάνετε παράλληλα και άλλα πράγματα όταν συζητάτε με το παιδί σας.

  • Το παιδί σας θέλει κοντά του. Η παρουσία σας από μόνη της λειτουργεί ενθαρρυντικά για το παιδί σας.

  • Μη βομβαρδίζετε το παιδί σας με ερωτήσεις. Θα σας μιλήσει από μόνο του όταν θα είναι έτοιμο να μοιραστεί μαζί σας αυτό που το απασχολεί.

  • Προσπαθήστε, ακόμη και όταν είστε πολύ θυμωμένοι, να μην σπεύσετε σε κριτική της συμπεριφοράς του παιδιού σας.

  • Τονίστε τα θετικά στοιχεία του παιδιού σας, τα προτερήματα και τις ικανότητές του. Μια τέτοια αντιμετώπιση, βοηθάει το παιδί δίνοντάς του μια στέρεη βάση σιγουριάς για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και άλλα θέματα που μπορεί να το απασχολούν.

  • Προσπαθήστε να μπείτε στην θέση του παιδιού σας για να καταλάβετε καλύτερα πως μπορεί να νιώθει. Ως γονείς ξεχνούμε ότι και οι ίδιοι είχαμε πιθανότατα παρόμοια βιώματα στην δική μας παιδική και εφηβική ηλικία.

  • Προσπαθήστε να καταλάβετε τα πραγματικά συναισθήματα που κρύβονται κάτω από τα λόγια του παιδιού σας. Πολλές φορές, άλλα λέμε με λόγια και άλλα μαρτυρεί η έκφρασή μας. Ένας γονιός είναι σε θέση να μπορεί να τα ξεχωρίζει.
Από το βιβλίο Συμβουλευτική Γονέων ......Για ένα ευτυχισμένο αύριο των παιδιών μας....

(Μαρία Μαλικιώση - Λοίζου, Συμβουλευτική Γονέων, Ι.Δ.Ε.ΚΕ )


Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2008

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ


Άνοιξε και φέτος τα πανιά του το θεατρικό τμήμα. Με καπετάνιο την ηθοποιό Κατερίνα Σαβράνη και πλήρωμα τα παιδιά του συλλόγου αρμενίζει στον ωκεανό της έκφρασης και της δημιουργίας. Τους βρίσκουμε να αυτοσχεδιάζουν και να χαίρονται κάθε Σάββατο στις 10.00 το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008

ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ


Μία ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική ημερίδα έλαβε χώρα την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο Golden Age με θέμα την Διάσπαση Προσοχής. Την ημερίδα την διοργάνωσε η Μ.Κ.Ο. Φάρος με ομιλητές που κάλυψαν το θέμα από πολλές πλευρές.
Συγχαρητήρια στην πρόεδρο του συλλόγου κ. Π. Χριστόφη και σε όλο το συμβούλιο για την πολύ καλή διοργάνωση.
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ.
Από διεθνής έρευνες προκύπτει ότι περίπου το 15% του πληθυσμού έχει μαθησιακά προβλήματα στις μέρες μας. Από τα παιδιά με διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα: Το 35% έχει αρνητική συμπεριφορά. Το 25,7% έχει διαταραγμένη συμπεριφορά. Το 25,8% έχει εκδηλώσεις άγχους και το 18,2% έχει καταθλίψεις λόγω αποτυχίας στο σχολείο.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Μη λειτουργικά χαρακτηριστικά
- Αφηρημένο, ξεχασιάρικο, σαν να μην ακούει.
- Ανυπόμονο, παρορμητικό (ενεργεί πριν σκεφτεί, δεν τελειώνει αυτό που αρχίζει).
- Εγωκεντρικό, επιθετικό, απαιτητικό, νευρικό.
- Ανώριμη συμπεριφορά, ανοργανωσιά στο χώρο και το χρόνο.
- Υπερκινητικό, αεικίνητο, ζιζάνιο, πειραχτήρι.
- Μαθησιακά προβλήματα, πολλές φορές και δυσλεξία.
- Προβλήματα στη διατήρηση σχέσεων, προβλήματα στις φιλίες.
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.

Λειτουργικά χαρακτηριστικά
- Πολλά δημιουργικά ταλέντα.
- Αυθεντικός τρόπος σκέψης, έξω από καθιερωμένα.
- Τάση για μη συμβατικό τρόπο προσέγγισης της ζωής, ιδιαίτερο χιούμορ, απρόβλεπτη προσέγγιση στα πράγματα.
- Αξιοσημείωτη επιμονή και ανθεκτικότητα.
- Ζεστή καρδιά και γενναιόδωρη συμπεριφορά.
- Διαισθητική συμπεριφορά.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις ιστοσελίδες :
Load Counter